J.V.Gėtės filosofinės tragedijos „Faustas“ įžangos „Prologas danguje“ suvokimo užduotis

************************************************

J.V.GĖTĖS FILOSOFINĖS TRAGEDIJOS „FAUSTAS“

ĮŽANGOS „PROLOGAS DANGUJE“

SKAITYMAS IR KOMENTAVIMAS

************************************************

Turinys. (SVEIKI! PIRMIAUSIA SUSIPAŽINK, APIE KĄ ŠI ĮŽANGINĖ TRAGEDIJOS SCENA; BUS LENGVIAU ORIENTUOTIS TEKSTE).

Veiksmas vyksta Visatos erdvėje, kur susirenka arkangelai – Rapolas, Gabrielius ir Mykolas, taip pat Dievas ir Mefistofelis (J Kas tai? – paaiškinta žodynėlyje). Scenos centre – Dievo ir Mefistofelio (dieviškosios ir velniškos jėgų) ginčas apie Visatos žmogų. Jųdviejų ginče išryškėja skirtingi požiūriai apie žmogaus gyvenimo prasmę ir tikslą. Scenoje įasmeninamas (sužmoginamas-personifikuojamas) gėris ir blogis, dorybės ir ydos.

************************************************

TEKSTO SUVOKIMO UŽDUOTIS NR.1

 

Atsiversk: Literatūros vadovėlis 11 klasei (bendrajam kursui). V., 2003. P. 66-68 arba Kanišauskaitė I. Gėtės Faustas (Literatūros vadovėlis 11-12 klasei). V., 2000. P. 22-26. KIBK Į TEKSTO PAIEŠKAS.

************************************************

1. Paaiškink, kas yra prologas? (žodynėlis). Kuo prologas pradedamas? (2 taškai)

2. Apie ką kalba arkangelai įžanginės scenos pradžioje? Kas jiems yra Visatos kūrėjas? (2 taškai)

3. Koks Dievo humanistinis požiūris į žmogų, gėrį ir blogį? Pacituok. (2 taškai)

4. Kokia svarbiausia vertybė, iškeliama Dievo? Kodėl ta vertybė tokia svarbi? Rask ir pacituok Dievo mintį. (4 taškai)

5. Koks velnio Mefistofelio požiūris į žmogų, gėrį ir blogį? Kaip jis žmogų pavadina? Pacituok. (3 taškai)

6. Tekste susiduriame su sodininko – medžio – vaisiaus įvaizdžiais. Kuo jie svarbūs? (3 taškai)

7. Kaip bendrauja Dievas ir Mefistofelis? Kuo šie veikėjai nepanašūs į krikščioniškosios tradicijos personažus? (4 taškai)

8. Kaip vadiname tokį dalyką, kai išryškėja tarpusavyje lyginamų reiškinių skirtumas? (Atsakymo ieškok šiame lape!). (1 taškas)

9. Koks, Tavo nuomone, Dievo ar velnio požiūris į žmogų svarbesnis? Palygink ir pagrįsk. (4 taškai)

10. Kas ir kodėl lemia žmogaus santykių su tikrove, jo elgesio ir veiklos normas? (3 taškai)

11. Ką ir kodėl Dievas siunčia patikrinti Faustą? (2 taškai)

12. Kodėl Dievas taip lengvai leidžia Mefistofeliui gundyti Faustą? (2 taškai)

13. Kokias lažybas Dievui siūlo velnias Mefistofelis? (1 taškas)

14. Apibendrink: glaustai nusakyk dramos įžangos temą bei problematiką, nuteikiančios filosofiniams svarstymams apie žmogų? (2 taškai)

15. Kas šiame prologe sąlygoja individualų autoriaus pasaulėvaizdį (Į šią klausimo dalį atsakymą, jei nežinai, rasi knygelėje p.22 viršuje, paskutinėse eilutėse) ir kokį pasaulį suvokia J.V.Gėtė apie vienas kitam prieštaraujančius Dievą ir Mefistofelį? (4 taškai)

 

************************************************

ŽODYNĖLIS. Mefistòfelis (Mephistopheles) – vokiečių padavimų ir J.V.Gėtės (J. W. von Goethe) kūrinio „Faustas“ personažas; nelaboji dvasia, demonas, velnias; blogio įsikūnijimas). Arkángelas (1) [gr. archangelos] – aukštesnio rango angelas (Mykolas -galingiausias iš arkangelų, visų krikščionių globėjas; Senajame Testamente minimas kaip žydų tautos kunigaikštis, gynėjas ir globėjas). Prològas (2) [gr. prologos < pro – prieš + logos – žodis] – epinio arba draminio grožinio literatūros kūrinio įžanga, informuojanti apie faktus, įvykius, buvusius prieš užsimezgant kūrinio veiksmui; kartais – autoriaus įžanginiai komentarai, aiškinantys kūrinio sumanymą; įžanga. Scenà (2) [lot. sc(a)ena < gr. skēnē – palapinė] – 1. dramos kūrinio arba spektaklio dalis, kurioje nesikeičia veikėjų sudėtis; 2*. krintantis į akis įvykis, epizodas. Kontrãstas [pranc. contraste] – ryški priešybė; tarpusavyje lyginamų daiktų, ypatybių ar reiškinių skirtumas.

************************************************

Teksto suvokimo užduotis ir vertinimo lentelė (atsisiųsk)

, , ,

  1. Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.