Pasaulinė Poezijos diena

Poezijos diena


2000 metais UNESCO paskelbė kovo 21-ąją Pasauline poezijos diena. Paryžiuje, kur yra UNESCO būstinė, paminėta Pirmoji Poezijos diena.

***

plunksnaPoezija – tai sielos kalba. Poeziją vieni mėgsta, kiti – ne. Ir kaip įtikinti tą nemėgstantįjį, kad poezija – tai sielos kalba, kuri dažnai pasako tiek daug! Ne tik apie žmogaus, bet ir apie visos tautos būseną. Kartais poeto lūpomis, regis, kalba visas pasaulis, kartais, atrodo, šaukia pati Žemė.

Yra „žemiškųjų“ ir „dangiškųjų“ poetų. Poezijoje gali išgirsti čiurlenant upelį ir kviečiant į kovą, kylant į dangų ir leidžiantis pro pragaro vartus. Talentingiausiųjų poezija išlieka amžiams. Nors laikas išdildo poetų biografijos faktus, jų vardai ir kūriniai – nemirtingi… Griūva imperijos, bėga amžiai, o poezija išlieka gyva.

***

Baltas lapas – mano laukas. Aš visai ne poetas, o artojas, laukiantis pavasario, kad galėčiau suarti baltą lapą, apsėti jį švariomis raidėmis, kad galėčiau kiekvieną rytą – ariant ir sėjant – sveikinti saulę, vėją, rasą, debesėlį… Paskui, kad galėčiau laukti daigų, glostančių širdį, kad galėčiau jiems kartoti – aukit, aukit, per visą vasarą aukit… Tada ir rudenėlis neprailgs, ir žiemužė nebus baisi…

J. Mačiukevičius

***

Vidunaktį dažnai

Aš pabundu,

Kada keistai, keistai

Visuos namuos tylu,

 

Ir aš nebežinau,

Kas daros su manim,

Bet man kaskart sunkiau

Tokiom naktim

 

Išspręst gyvybės ir mirties lygtis

Su begale nežinomųjų.

Veltui aš laukiu: niekas man nepasakys,

 

Atėjęs iš erdvių giliųjų,

Kodėl kas nors yra? Kodėl aš pats esu

Didžiausia paslaptis visatos slėpinių?

Vytautas Mačernis

(Šarnelė, 1943.X.17)

,

  1. Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

