Metodinė priemonė „Skaitome suprasdami“ (5-10 klasei) – skaitymo gebėjimus ugdančios užduotys

Skaitome suprasdami

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu parengtas skaitymo gebėjimus ugdančių užduočių ir metodinių rekomendacijų pagrindinio ugdymo lietuvių kalbos mokytojams rinkinys „Skaitome suprasdami“. Jį sudaro trys komplektai: užduotys 5–6, 7–8 ir 9–10 klasių mokiniams. Tai skaitymo gebėjimus ugdančios užduotys

„Skaitome suprasdami“ – tai metodinė priemonė, kuria siekiama formuoti pagrindinio ugdymo koncentro mokinių įvairiapusį lietuvių literatūros, tautosakos, mitologijos, kaip Lietuvos kultūros dalies, ir Europos literatūros ištakų – Antikos, Viduramžių – išmanymą.

Teksto suvokimo užduotys sudarytos atsižvelgiant į Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo bendrosios programos reikalavimus, sugrupuotos pagal temas ir yra skirtos įvairių literatūros kūrinių, negrožinių tekstų suvokimo, interpretavimo, lyginimo, vertinimo gebėjimams ugdyti. Užduotys 5–6 ir 7–8 klasių mokiniams parengtos pagal dainuojamąją ir pasakojamąją tautosaką, skirtingo stiliaus smulkiosios ir stambiosios prozos kūrinius, dramos kūrinius, klasikinę ir moderniąją poeziją ir skirtingų laikotarpių ir žanrų negrožinio teksto pavyzdžius. Užduotys 9–10 klasių mokiniams – pagal lietuvių mitologijos tekstus, Antikos, Viduramžių epochų ir šiuolaikinės literatūros kūrinius bei negrožinius tekstus: publicistiką, esė, kalbų, kultūros ir literatūros tiriamuosius tekstus. Prie užduočių yra pateikiama šaltinio nuorodos, sudėtingesnių sąvokų žodynėlis. Atsižvelgiant į mokinių gebėjimus, kai kurias užduotis galima skaidyti: skirti vieno teksto suvokimo užduotį arba dviejų ir daugiau tekstų.

Autoriai – mokslininkai Ieva Krivickaitė, Mindaugas Kvietkauskas, Modesta Liugaitė-Černiauskienė, Aušra Martišiūtė-Linartienė, Živilė Nedzinskaitė, Jurga Sadauskienė ir ne vienus metus mokykloje dirbančios lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Reda Kaupinienė ir Aldona Kruševičiūtė – tikisi, kad mokytojai lanksčiai ir kūrybingai pasinaudos metodine priemone, kuri padės ugdyti sąmoningus skaitytojus, giliau suvokiančius literatūros kūrinius ir negrožinius tekstus, taip pat formuos mokinių kultūrinio konteksto pažinimą ir vertybines nuostatas.

Metodinė priemonė „Skaitome suprasdami“ viešai prieinama:

Skaitome suprasdami 5–6 klasei.pdf

Skaitome suprasdami 7–8 klasei.pdf

Skaitome suprasdami 9–10 klasei.pdf

Reklama

, , ,

  1. #1 by Lina on 2016/09/14 - 10:26

    Skaitymo gebėjimus ugdančios užduotys tikrai vertinga priemonė, tik norėtųsi, kad būtų ir vertinimo instrukcija.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: