2018 m. lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos temų pavyzdžiai, rekomendacijos ir vaizdo pamokos

Lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos temų pavyzdžiai

  1. Pasirinkto lietuvių rašytojo stiliaus ypatybės.
  2. Kalbinis apsisprendimas tautinio atgimimo epochoje XIX a. pab. – XX a. pr. (Šatrijos Ragana ir kt.).
  3. Lietuvos raštijos ir literatūros tekstai, formavę lietuvių požiūrį į tautos ir valstybės istoriją.
  4. Kaip pasikeistų Kristijono Donelaičio kūryba išvertus ją į šiuolaikinę bendrinę lietuvių kalbą? 
  5. Kaip kalba padeda atskleisti vaizduojamąjį laikotarpį Mariaus Ivaškevičiaus Madagaskare
  6. Individo ir bendruomenės santykis XX a. lietuvių prozoje (Jurgis Savickis ir kt.).
  7. Žmogaus prigimties prieštaringumas Lietuvos literatūroje (Motiejus Kazimieras Sarbievijus ir kt.).
  8. Asmenybės laikysena ribinėse situacijose (Nijolė Sadūnaitė ir kt.).
  9. Žemdirbiškos kultūros aktualizavimas XX a. II pusės lietuvių literatūroje (Kazys Bradūnas ir kt.). 
  10. Kodėl šiandien prieštaringai vertinamas sovietmečiu žymių lietuvių rašytojų kūrybinis palikimas?
  11. Antikos mitų interpretacija Lietuvos kultūroje (Judita Vaičiūnaitė ir kt.).
  12. Krikščioniškoji etika Lietuvos literatūroje (Jonas Biliūnas ir kt.).
  13. Literatūra – istorinės patirties liudijimas (Antanas Škėma ir kt.). 
  14. Koks lietuvio (lietuvės) paveikslas kuriamas įvairių laikotarpių literatūroje (Marius Ivaškevičius ir kt.).
  15. Ezopo kalba sovietmečio literatūroje (Kazys Saja ir kt.).
  16. Praradimas kaip kūrybinio įkvėpimo šaltinis (Šatrijos Ragana ir kt.).
  17. Žaismas moderniojoje lietuvių literatūroje (Jurgis Savickis ir kt.).
  18. Tėvas lietuvių literatūroje (Justinas Marcinkevičius ir kt.).
  19. Kokį poveikį kultūrai ir visuomenei daro kryptingai veikianti asmenybė (Jonas Basanavičius ir kt.)?
  20. Tautosaka lietuvių literatūroje (Jonas Aistis  ir kt.).

Pastaba: skliaustuose nurodytas autorius tik rekomenduojamas. Kandidatas, susiformulavęs panašią temą, turėtų rinktis kitą (-us) autorių (-ius).

Egzaminai

Rekomendacijos, kaip sudaryti lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos temas

   Įskaitos  temas  mokiniai  su  mokytoju  suformuluos  iš  Vidurinio  ugdymo  lietuvių  kalbos  ir literatūros  bendrosios  programos  turinio.  Mokiniai  su  mokytoju  galės  suformuluoti  savo  temas remdamiesi Nacionalinio egzaminų centro pateiktais temų, sudarytų iš vidurinio ugdymo lietuvių kalbos ir literatūros programos turinio,   pavyzdžiais, perduotais  mokykloms per KELTĄ.  Iki vasario 26 dienos visos  mokyklų vadovų patvirtintos  įskaitos temos  suvedamos į duomenų perdavimo sistemą KELTAS. Patvirtintos mokyklų temos nebus keičiamos. Keli mokiniai gali suformuluoti panašią temą ir ja kalbėti.

   Mokiniai  mokytojams  gali  pateikti savo temas anksčiau, minėtos datos svarbios dokumentuojant ruošimosi įskaitai procesą.

   Vidurinio ugdymo lietuvių kalbos ir literatūros programos turinyje  numatomos  tokios temų formulavimo kryptys:

1) privalomų autorių kūriniai ir (arba) jų sąsajos su kontekstu;

2) pagrindiniai reiškiniai ir idėjos;

3) epochą reprezentuojančios asmenybės;

4)  kalbos ir žmogaus, kalbos ir visuomenės tematika.

   Formuluojant  temas galima naudotis minėtoje programoje pateiktas siūlomais nagrinėjimo aspektais, kurie nėra privalomi, bet apima esmines kūrinių nagrinėjimo kryptis. Siūloma laikytis šių krypčių tam, kad rengiantis įskaitai sukaupta patirtis ir medžiaga būtų naudinga ir per lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminą.

   Formuluojant temas siūloma atkreipti dėmesį į temos aprėptį (tema neturėtų būtų nei per plati, nei per siaura). Patartina ją aktualizuoti, sieti su asmenine mokinio patirtimi.

VIEŠOJO KALBĖJIMO VERTINIMO NORMOS. Atsisiųsti ČIA.

Lietuvių autorių balsai CD

Vaizdo pamokos

 1 pamoka. Kaip pasirinkti kalbėjimo temą bei potemę?

2 pamoka. Kaip paruošti kalbėjimo planą?

3 pamoka. Kaip tinkamai suformuluoti pagrindinę mintį?

4 pamoka. Kaip nesuklysti formuojant probleminius klausimus?

5 pamoka. Kalbėjimo potemės įvadas. Nuo ko pradėti?

6 pamoka. Kalbėjimo dėstymo pastraipos rengimas ir jos struktūra

7 pamoka. Kaip užbaigti kalbėjimą? Kalbėjimo apibendrinimas

8 pamoka. Kokius informacinius šaltinius naudoti?

 

Dar žiūrėkite:

Patvirtinti 2018 metų įskaitos ir brandos egzaminų tvarkaraščiai

Informacinis lankstinukas apie Lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino programos keitimus ir egzamino naujoves 2018 metais

2018 m. Lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminų programa. Įskaitos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas

Patvirtinti 2018 metų lietuvių kalbos ir literatūros valstybinio ir mokyklinio brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimo kriterijai

Ką turi žinoti dvyliktokai apie būsimus egzaminus

 

Reklama

,

  1. Parašykite komentarą

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: