
Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) jau pradėjo skelbti ugdymo programų projektus. Kol kas paskelbtas priešmokyklinio ugdymo programos projekto variantas (https://bit.ly/3wrrcyw), kurį galima rasti Švietimo portale Emokykla.lt.
Tačiau Švietimo portale jau galima susipažinti su bendrųjų programų įvado (https://bit.ly/36k6S7E) ir kompetencijų raidos aprašo (https://bit.ly/3L8oAKe) projektais, kuriais grindžiamas bendrųjų programų atnaujinimas.
Visos atnaujintos bendrosios programos su mokomaisiais dalykais bus įkeltos palaipsniui čia – https://bit.ly/36k5Zfk
Atnaujintos bendrosios programos bus tvirtinamos jau šį rudenį, tačiau iki tol švietimo bendruomenė dar kviečiama teikti paskutinius pasiūlymus bei pastebėjimus Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS), kurioje taip pat bus patalpinti programų projektai. Kompetencijos ir jų ugdymas, pasitikėjimas mokytoju, sudarant jam sąlygas iki 30 proc. ugdymo turinio ir jo mokymo didaktikos pasirinkti pačiam, tikslesnis pasiekimų lygių apibrėžimas ir integruojamųjų programų įtraukimas į bendrąsias programas yra svarbiausi ugdymo turinio atnaujinimo aspektai. Savo pateiktais pasiūlymais, pastabomis ir komentarais prie bendrųjų programų kokybės prisideda ne tik švietimo bendruomenė, bet ir kitų sričių specialistai: vertingų pastabų pateikė Finansų ministerijos, Užsienio reikalų ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai.
Planuojama iki 2022 m. birželio paskelbti baigiamąsias bendrųjų programų projektų versijas, kurias po ilgų, išsamių diskusijų, švietimo bendruomenės teiktų pasiūlymų parengė iš mokytojų praktikų bei mokslininkų sudarytos rengėjų grupės. Šiuo metu kiekvienas projektas yra kruopščiai peržiūrimas bei dar kartą aptariamas su socialiniais partneriais, todėl visi projektai bus pateikti ne iš karto, o po vieną arba po kelis, kai tik bus užbaigtos derinimo procedūros.
Kol kas laukiame Vidurinio ugdymo programų paskelbimo.
Bendrojo ugdymo programų projektai (tarpiniai) – https://bit.ly/37RhETj
Bendrojo ugdymo programų projektai (derinami) – https://bit.ly/36k5Zfk